Tweede expert meeting georganiseerd door de Commissie Kennisontwikkeling een groot succes

Op woensdag 5 april jl. heeft de tweede door de Commissie Kennisontwikkeling georganiseerde expertmeeting plaatsgevonden. Het debat ging over de thema’s ‘Preventie en tijdig ingrijpen (early warning systems en de in het Commissie voorstel opgenomen verplichting van bestuurders om een insolventieprocedure aan te vragen) en Doorstart (pre-pack en de positie van werknemers en de afwikkeling van micro ondernemingen)’.

De levendige en interessante discussie werd gevoerd door Koos Beke (PWC), Axel Jacobs (Rabobank), Pieter Christiaan van Prooijen (Hermès Advisory), Loes Lennarts (Rijksuniversiteit Groningen), Rolf Leithaus (CMS Duitsland), Jaap van der Meer (Turnaround Advocaten), Toni van Hees, Wouter Jongepier (New Amsterdam Legal), Thijs Elseman (Greenberg Traurig), Nadja Wilderink (Wilderink & Eijking Advocaten) en Marc van Zanten (CMS Amsterdam) onder leiding van moderators Willem Jan van Andel (Wijn & Stael), Michael Veder (Radboud Universiteit/RESOR) en Lilian Welling-Steffens (Greenberg Traurig/UvA). Met dank aan allen.

Voorafgaand aan de discussie overhandigde Bob Wessels (namens de Commissie Internationaal en de Commissie Kennisontwikkeling) de Engelstalige publicatie The Insolvency Proposal. The EU Commission Proposal for a Directive on the harmonisation of certain aspects of insolvency law. A preliminary commentary by the Dutch Restructuring Association, geschreven door een vijftiental leden van de NVvH, aan Marte Knigge en Laurien Montagne van het Ministerie van Justitie & Veiligheid. De bijdragen aan deze publicatie zullen heel binnenkort ook op de website van de NVvH worden gepubliceerd (zie eerdere post op de Actualiteiten pagina).

Een verslag van de expert meeting zal worden gemaakt door Inge Bakker, promovenda aan de Radboud Universiteit. Van het verslag zal een samenvatting op de Actualiteiten pagina worden geplaatst.

Met dank aan Greenberg Traurig Amsterdam voor het hosten van deze mooie en interessante expert meeting die via een livestream kon worden gevolgd door leden van de NVvH.

Lilian Welling-Steffens